Tuesday, November 9, 2010

Hikmah disebalik setiap kejadian~

Bile mane kite ditimpe musibah/dugaan/cobaan/ape2 saje yang membuatkan kite sedeh yg teramat sangat..kite kene ingat!..Allah akan menguji hambenye mengikut tahap kemampuan setiap hambenye. Bile kite diduge dan bersedeh..kite berpegang pade "Ade hikmah disebalik kejadian itu".

Ko ckp memangla senang..cube kalo kene kat diri sendiri (suare sape?)

Fine..aku suke merapu/mengarut/mulut jahat & watsoeverla kan..tapi kadang2 dalam hidup kite kene SERIUS!!!..SERIUS bukan bermakne muke kene ketat, tak senyum, tak wat lawak, cume kene ade time yang memerlukan kite berfikir secare SERIUS.

Dalam aku HuHa HuHaa ni..macam2 problem aku ade.. Aku pernah rase terlalu DOWN yang amat sgt yang mane kawan baek kite sendri pon kite tak dapat nak cite kan problem tu..(bukan simpan..cume kadang2 susah la bagi aku nak luahkan dari hati masalah2 ni..) Kite rase perit bile satu2 mende yang kite nak sangat2..Allah tarik satu persatu dari kite..SEDEH???..bohong la kalo tak sedeh kan..

TAPIII...

Kadang2 kite lupe..ape yang kite NAK sangat2 tu..Adekah terbaek tuk kite??? Kite berdoa hari2 nak itu dan ini..adekah itu yang terbaek tuk kite??? So kite sepatutnye memohon dari Allah.." Jike ITU terbaek untuk ku..make berikan lah ITU kepade ku..jike dengan adenye ITU..menjauhkan aku dengan Mu Ya Allah..make jauhkanlah aku dari ITU"

Kann? betol tak?

Ape2 pon..bile Allah tarik sesuatu yang kite nak dari kite..Dye akan beri lebeh baik dari ape yang kite nak..;))))

So janganlah bersedeh..Allah lebih Maha Mengetahui ape yang terbaek untuk setiap hambenye..

Bile sedih kite cari Allah..Bile kite gembire carilah Allah juge..baru berkat..;))))

p/s: Aku TAK baik!!!..bagi ruang tuk aku menjadi lebih baik dr semalam..

p/s ii: Peringatan dari seorang muslim kepade diri sendiri & muslim yang lain..

p/s iii: aku takde keje nak wat..aku wat blog..;p

Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

2 comments:

ismahsaibudin said...

yee aku pun selalu percaye mcm tu tapi aku kurang penyabar..... hahahahha

Hidayah Hanif said...

sabar jela smut..memang kadang2 lame br dye bagi balik...;))))