Monday, January 3, 2011

SamaRasa (Aku feat Adik2ku)

Pengalaman? yess..pengalaman..aku sering belajar dari pengalaman..mungkin pengalaman aku masih sedikit..jadi aku belajar dari pengalaman orang lain..kadang2 aku terlalai & terleka membuatkan aku terpakse merase kesakitan yang sama sekali lagi..

Tapi.. bagi aku.. biler kite diduge macam ni.. baru la kite boleh mengukur keimanan kite.. mungkin selame ni kite jauh dariNya..tapi bile kite diduge dan tiade siape yang mampu faham ape yang kite rase walaupun kite bercerite dekat teman baik kite, kite bercerite dengan mak ayah kite, tapi mereke hanye mampu mendengar.. kite yang perlu mencari ubat untuk sakit yang kite tengah lalui..

Ubatnye ialah dengan kembali kepade Nya..yess..dasar manusia bile sedeh baru ingat Allah kan.. tapi bagi aku..Alhamdulillah..Dia masih memberi peluang untuk kite memperbetolkan kesilapan2 yang lalu..
Allah menguji hambenye mengikut tahap kemampuan setiap hambanye..kite kene kuat untuk menerima dugaan..sebab kite percaye setiap yang terjadi ade hikmahnya..kite kene banyak tengok dari setiap sudut yang berbeza..baru lah akan nampak hikmah2nye..;'))))

Lagu ni aku tuju khas untuk adik2 aku..heheheeee...dah di 'tambahtokok' lol..tak la..adjust sikit..kasi seswai sebab aku yang tujukan lagu kan kan..




Mengapa kau termenung menongkat dagu
apa yang difikirkan lagi
cuba kau ceritakan

yang membezakan kita hanya usia
tapi hala tujuan tetap sama
zaman yang kau lalui mungkin berbeza
namun keperitannya tetap kurasa

ibarat kapal patah kemudi
dan hanyut hilang arah haluannya
pegalaman kekanda
berikan sedikit agar dapat kurasa

tiada salah kau dan aku
hanyalah manusia yang tak sempurna
tak mengapa

aku sering terlupa mengejar dunia
khayal ku di dalam dada dibuai perasaan
sehingga aku jadi terkeliru
tak bisa membeza antara benar dan palsu

apa yang kau rasakan oh adikku
ku pernah begitu dahulu
akhirnya ku bertemu
apa dirisau-risaukan sangat

terima kasih kerna sudi hampir
untuk mengubat luka yang hanyir ohh…

sama-sama kita rasa pahit manis hidup kurniaanNya
sama-sama kita bina kekuatan dari rasa kasih sayang
kita kaji kita kongsi pengalaman yang kita lalui
baru tahu sama-sama kita bina hidup baru





p/s: Pengalaman aku adelah hanye untuk dijadikan pengajaran..bukan untuk orang lain turut merase..

p/s ii: Kawan2 yang ade time kite susah tu la kawan sejati..time ni baru kite nampak sape yang nak kawan ngan kite secare ikhlas atau tak..

p/s iii: Time hati tak menentu..tau kan ape nak buat..;)))))


Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

No comments: