Wednesday, October 6, 2010

Budak zaman dulu vs Budak zaman sekarang

Ahahaaa..sape2 yg kawan ngan aku dr kecik2 tu..mesti la tau sgt betape 'baek'nye aku dulu..keskeskes..

Okey kenape dgn budak dulu..dan kenape plak dengan budak sekarang..;)

Nakal2 budak dulu: aku rase kalo macam aku laa setakat masuk kelas lambat, pegi musolla lambat, panjat pagar asrama, kene lompat bintang, kene ketuketampi ala2 football wave tu..takde mende laa..muke ni kalo nak ukor ngan tebal tembok besau cine tu..tembok besau cine tu pon boleh serender la wa cakap sama lu tahap tak tau malunye tu..hahaa..

Haa Dayah..kenape pulak dengan budak zaman sekarang..

Budak2 zaman sekarang sgt menakutkan aku laa..

Why Dayah?Why?

Sebab diorang punye jahat nakal boleh bawak penyesalan sampai ke tue.. SERIUS!..TERAMAT SGT MENAKUTKAN..setuju tak?

Macam2 kes kite dgr hari ni, GAMBAR2 L*CAHVIDEO L*CAH, SIGN2 L*CAH tak payah kire la..MEROKOK tu biase je kalo pempuan..budak2 sekolah punye kerje, BUANG ANAK! adoyyy..aku rase nak tampar2 je muke dorang ni..ADIK OHH ADIK...kenape dik?WHY?WHYY???!!!

Alasan suke mencube mende baru tu adelah DILARANG/DIHARAMKAN tuk kes2 seperti ni ye..TOLONG la nilai dulu ..Please jgn wat tu jd alasan..itu sume NAFSU je tu..SETAN je sume tu..YA ALLAH..nanti kalian sume akan menyesal satu hari nanti..sedehhnyeeee~~

Tolong la fikir sikit mak ayah wahai adik2 ku sekalian..

SO? What's on your mind then?huuhh..apesal ko nak kesah dayah..lantak p la dorg..kubur masing2 kan!

Sebab ape aku nak kesah,  sebab aku pon ade adik di zaman sekarang yg 10 thn beze umor dgn aku. Aku & parents aku bukan boleh ikot dye 24/7 kemane2 dan boleh letak CCTV gantong kat atas kepale dye atau letak something yg boleh tau dye kemane, buat ape sume2 tu. 

So to inayah, kalo kakak tak marah2 abang atau kakngah bukan sebab ape yg dorg buat tu semua betol tp sebab dorang dah cukup besar tuk tau ape yg betol & ape yg salah. Kalo dorang wat mende yg salah tu sebenarnye dorang sedar mende tu salah tapi sekarang dorang kene bantu diri sendri tuk betolkan diri sendri. Bukan kakak, bukan mak & bukan ayah. Sebab kakak, kakngah & abang dah cukup dewase tuk pilih ape yg betol ape yg tak. Hanye kitorang je yg boleh betol kan diri masing2.

Anyway..bile mane kite tak peduli,tak kesah kan seseorang tu..mungkin kite dah tak SAYANG dah kat seseorang tu..KAN?..;)

P/S: Mungkin zaman kite pon same, cume teknologi time tu blom same cam sekang! sekarang rakam&upload&satu dunia tgk..;)

AMARAN KERAS: Aku pon bukan seorang yang baek..aku cube perbaiki diri dr sehari ke sehari..pengalaman semalam mendewasekan kite sume...sile jgn menyampah..cume nak sampaikan ape yg aku pikir..;)

7 comments:

milah hasan said...

dayah mmg bukan baek sgt pon.. ehehehehe

Hidayah Hanif said...

hahahaaa..ampehhss..nnt aku nak upload gambo2 panjat pagar mase skolah dulu..keskeskes

endase mumet said...

zaman dah berubah makcik. macamanapun beta bangga beta lahir pada tahun 86. bukan lahir pd tahun 90an mahupun duaribuan

Hidayah Hanif said...

hahahaaa..memangla dah berubah..aku bukan nak dorg wat nakal mcm zaman 86an nye budak..cume nak nakal tu agak2 laa..jgn smpi kesan nye sampai ke tue..kan kan kann..

suria said...

dayah suke buli junior mase kat asrama.
keh3

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Dayah baik! Baiknyee~

Hidayah Hanif said...

mekasehhhh raziiiiii~~...;p