Thursday, December 30, 2010

entahkan jadi entahkan tidak


Haahaaaa..lagu ni sedang hangat dinyanyikan oleh aku & adik2 aku..sejak bile la budak2 ni nyanyi lagu S.M Salim..aku pon dah terikut2 dah..lol..tapi memang sume2 lagu2nye bes..bleh burn la lagu dengar dalam kete..;)


Tidak mengira manusia, sama saja

Di dalam diam ada hati, ingin bercinta
Orang muda menanggung rindu
Orang lama menanggung ragam
Carilah, pilihlah yang sepadan.

Jika bercinta jangan hanya ikut rasa
Guna akal guna fikiran, berwaspadalah
Sesal dahulu pendapatan,
Kemudian tidak berguna,
Terlajak tindakan merana.

Mata bertentangan mata
Bak minyak di sambar api,
Janganlah asyik bercinta,
Semua kerja tak jadi.

Seperkara usah lupa
Memohon izin doa restu,
saudara, ayah ibu...

Berenang-renang di muara,
Hati-hati di lambung ombak,
Dah berzaman asyik bercinta,
Entahkan jadi entahkan tidak..

Disebut-sebut peribahasa,
Habis madu sepah di buang,
Usahlah begitu hendaknya,
Terlanjur bercinta berkekalan...







p/s: Lagu ni makan dalam liriknye..hahaaa..sape terase padan muke aku

p/s ii: Hahaaa..meluat plak aku tengok kat fb..orang lain bercinte gak..tapi janganlah sampai buat aku muntahdarah sampai rase macam nak suro Malaysia band FB..huhuu..kurang sikit masalah sosial,masalah keluarge, dan segale masalah2 lain..lol

p/s iii: Aku suke lagu ni..sebab lagu nasihat yang beri peringatan kat aku..




Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

No comments: