Thursday, October 14, 2010

Ceriteku disane : China ~Part 1

Even cerite ni dah basi, tp aku still nak share gak pasal pengalaman aku berade seminggu di Guangzhou, China. Sekitar bulan 3 aritu, aku telah diberi kesempatan untuk pergi ke China atas urusan kerje. Time aku pegi tu tgh spring, so still sejuk lagi la.

 
Richfield Hotel tmpt aku dok

Dalam hotel, ade wired LAN
air oren tu sedap

  
sekitar2 hotel

Bagi aku China memang bes la. Mungkin halal food & miscommunication tu main problems, tapi Alhamdulillah time aku pegi tu, boss aku bawak 'kawan' dye, so aku pon tumpang sekaki la bile nak beli2 barang ni. 

Bercerite pasal makanan halal, aku bersyukur sgt boss aku even bukan muslim tp still respect aku sebagai seorang islam. Dye berusehe gak carik makanan halal padahal aku dah kate takyah sebab aku dah bawak biskut2, sebab malam mase sampai tu, dye pakse pelawe aku makan kat satu kedai yg terang2 ade ba alif ba ya (okey..semua kedai adee!!!) tu aku tak makan langsung. Dan yang paling 'terbaeknye' atas meje tu kan ade menu tu, siap ade gambor daging & idong binatang tu..adoyy.. nak aje aku muntah.. aku just kate sorry kat boss aku, aku nak p tgk2 luar.(tempat makan tu dekat je ngan tmpt2 jual2 barang)

So aku pon kuar dr restoren tu, macam biase la nak melintas jalan kan aku toleh kanan toleh kiri & kanan, dan melintas, sekaliii....SREEEEEEEEEEETTTTTTTTT..hampeehhh..nyaris kene langgar dengan beca. Brader beca tu dah sumpah seranah aku, hahahahaa sorry la bro wa tatak paham ape lu kata. adeehhh. (kawasan tu takleh gune motor sebab banyak kes ragut, so dorang naek beskal.). Baru aku pasan dorang kan Left Driver, so kete segale bagai akan datang dr kiri kite. adooyyyy~

Aku pon jln2 kat luar tu, kunun nak la beli ape2 ke sekali dorang takleh ckp omputih daaa..adeeyyy..memang aku tak beli pape la kan. tak paham! :( 

Ahahaaa..tetibe aku nampak boss aku dtg, tanye aku pasal nak makan ape & hulur satu sim pack baru. senang la aku call mak aku..hewhewheww..

Malam2 kemudiannye, balik je dr keje, aku akan kuar dengan 'kawan' dye sampai tgh malam, jln2 depan hotel je pon, cuci mate brg2 murah..;p (rupenye kedai makan tu dekat je ngan hotel aku..lol)

ahahaaa..sedap wooo..;p

'kawan' bos aku..;p

bersambung lagi.......................lol

No comments: