Monday, January 31, 2011

Warkah dari momok?



Salam Wahai Sahabat Baik Dunia Akhirat (better than BFF kan?)


Bersabar lah wahai sahabat, setiap kali kite di uji, bersedih, nanges dalam ati, bergenang dan pandang tempat lain, and tak siape pon dapat tolong atau dengar masalah kite.  Kite cube dekatkan diri dengan Nya. ;).

Wahai Sahabat BDA,

Kalau selame ini bile kite gembire, kite mungkin terlupe hendak bersyukur dan menjadi jauh dengan Nya, mungkin juga mase ini adelah mase yang sesuai untuk kite dekat dengan Nya.
Wahai Sahabat BDA,
Walau ape pon masalahnye, kite same2 berdoa agar mendapat ape yang terbaek dari Nya, walaupon sebelum Dia memberikan sesuatu yang baek itu, Dia mungkin menguji kite supaye kite menghargai ape yang bakal diberi..;)

Wahai Sahabat BDA,

Sememangnye kite merancang ape yang kite nak tapi kite lupe Allah juge merancang dan perancangan Allah adelah yang terbaek. ;) Jangan terlalu kecewe sehingge membuat perkare diluar pertimbangan.

Wasalam.

p/s: Jike rupe lah menjadi ukuran dalam setiap persahabatan mane terletaknye keikhlasan? Yang penting hati..;)
p/s ii: Bersyukur & berbangge dengan diri sendri kerane anda istimewa..;)
p/s iii: Mungkin juga bukan orang yang sesuai untuk memberi nasihat, tetapi pengalaman2 lepas mungkin dapat membantu.






Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

2 comments:

tengkorakemas said...

perbuatan luar pertimbangan adalah perbuatan yg membelakangkan Allah..sedangkan Allah sentiasa tau yg terbaik buat kita :)

Hidayah Hanif said...

ape yang kite nak tak semestinye yang terbaik..;)