Thursday, January 13, 2011

PAK CURUT

Pepagi bute dah sakit perot, niat di hati nak drive je ari ni..malangnye tukang bagi tahu keadaan traffik lambat plak bagitau keadaan jalan raye sesak ke tidak..Alih2 aku naik je la Limo aku tu, bukan ramai sangat orang pon time2 aku nak g keje ni..

Sesampai nye aku di destinasi yang di tuju, aku pon berjalanlah kaki sejauh 5minit. Dari jauh aku nampak seorang pakcik tue yang macam ku kenal tapi dimana ya. Sahla pak curut, dari jauh dah lambai2 kat aku..

Aku: Asalamualaikum pakcik..ape kabo?sehat?

Pak Curut: Walaikumussalam..sehat..lame pakcik carik ko..ingat dah benti ke..tak nampak jalan kaki..kerete pon takde..tak telepon pakcik plak tu..pakcik takde nombor tepon ko..

(aku dah kasik dah nombor fon aku dulu..mesti pakcik ni tak save ni..huhuuu)

Aku: Laa yeke pakcik..saye nak tepon tapi segan pulak.. hihiii...

Pak Curut: Pakcik tunggu ko dari 20hb 12 ari tu..pagi2 ngan petang..seminggu pakcik tunggu..sebab nak bagi ko kad kawen anak pakcik..

(Ya Allah serius terharu aku dan rase bersalah meluap2..aku memang tau anak dye nak kawen bulan 12 ari tu..tapi aku ingat pakcik ni lupe nak ajak aku..sebab tak kol aku pon..sebab aku tak tau tarikh nye bile..tak sangke pulak sampai seminggu tunggu aku..sedehnyeee...:( )

Aku: Laaaa...yeke pakcik..saye mintak maaf la sangat2..saye ari tu cuti seminggu..pastu pulak saye pakai kete lain..kete oren tu adik saye pakai..

Pak Curut: Blaa...blaaa..blaaaa...

P/s: Pak Curut adelah pakcik alam flora yang sapu2 sampah kat tepi jalan tu..dulu2 memang aku ari2 tegur2 dye borak2 mase time nak pegi keje..sekarang dye dah tukar kawasan sapu2..so aku pon dah lame tak jumpe..

P/s ii: Aku memang rajin tegur2 makcik2 cleaner..pakcik2 sapu2 ni..bes borak2 ngan orang2 lame..banyak cerite..banyak pengalaman dorang yang boleh kite kongsi kan..;))))

Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

1 comment:

Cempakamelati said...

Ya la, kita tak perlu bataskan pergaulan kita..