Friday, November 11, 2011

Suke vs Tak Suke

AsSalam

Ape yang aku suke & tak suke?

Secara umumnye memang banyak yang aku suke dan aku tak suke. Tapi ape yang paling penting sekali ialah : aku tak suke orang buat ape yang aku tak suke kat aku dan aku suke tak buat ape yang orang tak suke kat orang lain. So paham? tak paham, ini bahase tinggi ni so sile bace pelan-pelan dan fahamkan so anda akan faham aku.

okey settle?

Sedikit tazkirah pada 11.11.11

Aku pernah terdengar seseorang hamba Allah berkata, jika kite ingin meninggalkan tabiat buruk kite hendaklah kite bangun malam.

Bangun malam kat sini bukannye kite bangun malam-malam senyap-senyap bergayut dengan pakwe/makwe kite mahupon mengambil senyap-senyap laptop kakak/abang kite untuk on9 pesbuk/skype/google+

TETAPI

Adelah untuk menundukkan diri kite, merendahkan kepale kite dari punggung kite sendri untuk bersujud dan mencium tikar sejadah bersame linangan air mate taubat. 

Okey berbalik kepade kate-kate dari hamba Allah itu tadi, jika kite bangun malam yang sememangnye sukar/susah/payah/berat sekali untuk kite bangun untuk membuat sesuatu yang di luar kebiasaan & kemampuan kite, nescaye pade siang harinye kite akan merase rugi untuk membuat tabiat buruk kite.

So marilah beramai2 kite cube untuk bangun malam sebelum terlambat. Wallahu'alam..

P/S: sesungguhnye seperti biase semua di atas adelah juge untuk peringatan untuk kite same2 terutama diri aku sendiri, sesiapa yang dah biase bangun malam tu, doa2kan juge supaya aku pon mampu untuk bangun malam juge...:)

Wassalam...................


No comments: