Monday, November 22, 2010

Ceriteku disane : China ~Part 2

sambungan dari part 1 tu kan..

So sebelum aku datang sini..aku agak pelik macam mane diorang boleh tiru mcm2 electronic gadget, ke kerete ke..n ari tu aku tgk berite yang dorang dah ade flight buatan tempatan..memang wa tabik spring la..huhuu..

Memandangkan aku ke sane atas urusan yg berkaitan electronic make jom aku bawak anda semua ke Huaqiangbei yang terletak di Shenzhen..

 Tempat ni ala-ala macam Lowyatt tak pun Jalan pasar

Ni adelah gambar USB port (macam2 jenis ade) 

Kat sini sume kedai jual part2 or komponen2 elektronik
dari pelbagai gred. 

 Ni plak dorang punye Pendrive..macam2 ade..ape Gig ko nak..ape corak ko nak..sume ade

 Kat kedai ni plak dye jual notebook, so sape2 yang nak beli notebook atau nak jual, akan pergi kat tempat2 macam ni order ikut ape kite nak..dan dorang akan buat

Ni lagi satu kedai jual pendrive. yang kaler2 tu sume pendrive. Bes kan?


Aku pegi sini macam nak beli semue, malangnye tak cukup duit..kehkehkeh..dan lagi satu memang tak pelik la kalo contohnye hari ni keluar iPad..esok dorang keluar sebijik macam tu jugak. Sebab dorang ni banyak kilang..pastu ramai cheap labour..kalo takat nak cari component2 pon dorang beli dari tempat ni..sebab memang kilang2 wat barangan elektronik beli dari sini, bukan beli dari kilang component. 


Quality? sebenarnye same je..cume bile dah nak copycat..nak cut cost..dorang(kilang2) beli la part yang murah2..kalo beli yang mahal2 pon nnt bukan ade yang nak beli..baik beli yang original kan?..


So memang sape2 yang Gadget Freak ke Electronic Freak ke..memang rambang mate la..macam2 ade..lol..murah pon murah..kene pandai carik la kalo nak yg berkualiti..




Cara tak? mase meeting ngan salah satu manager kilang netbook.. siap wat air lagi 

meje tetamu dye boleh wat air..terbaek la..kat bawah meje tu penuh berjenis2 teh..tapi yang diberi teh jasmin
pening aku dol..muntah2..;p




p/s: Aku nak pegi lagi..sape nak sponsor? sile amik nombor kat belakang ye..;))))





Sape2 kawan2 yang takde blog, boleh komen gune Name/URL <--letak name je (Klik kat comment as tu pilih name/URL) (since ramai yang tanye..aku kasi tau la...;p)

2 comments:

CouLeur de Chiqu3 said...

di chinakah anda?

Hidayah Hanif said...

ehh..taklahh..di malaysia tanah tumpah milo ku...;)))))