Monday, January 30, 2012

Belum rezeki kite..:)

Assalam..



Aku tertarik dengan salah satu isi ceramah Ustaz Azhar Idrus semalam, di Masjid Negeri Shah Alam. So kat sini aku akan huraikan serbe sedikit berkaitan rezeki. 

Pernah tak anda, bile berjalan atau berjumpe dengan seseorang yang berkereta besar atau berumah besar senang cerita yang lebih senang dari diri kite, timbul rase seperti.. "Hmmm untungnye orang ni, senang..tapi aku...."

Pernah kan? itu memang normal la kite selaku manusia mempunyai naluri macam tu. Tapi kite lupe, setiap kali kite Solat, kite akan mengangkat Takbiratulihram dengan menyebut "Allahu Akbar" yakni Allah Maha Besar. Kite tahu bahawa Allah itu Maha Besar, yang mampu mengubah segale2nye. Tapi kite masih bersedih dengan keadaan diri kite sendiri. 

So, lepas ni, if kite rase duit kite tak cukup, atau kite meniage tapi tak ramai orang beli dari kite sedangkan orang lain maju atau kite berusehe nak kan sesuatu tapi masih tak dapat2 lagi. Yakin lah, if bukan hari ini rezeki kite, mungkin esok, tak esok luse sebab Allah itu Maha Besar, yang penting lepas berusahe, kite berdoa..:)
InsyaAllah, Allah permudahkan segale urusan..

Wallahua'lam...:)

Masjid Negeri Shah Alam 34k orang menghadiri Majlis Ustaz Azhar Idrus..:)


Motivasi untuk diri ini..lapang rase hati..:)))))))

1 comment:

blog-tips-kurus said...

mungkin Allah bagi rezeki lain yang kita tak perasan..