Monday, August 22, 2011

Saye Sayang Atok2 n Nenek2 saye..;)

Tahun ni dah 3 kali nenek masuk hospital, gare-gare high blood pressure. Sabtu lepas lagi sekali nenek terpakse di bawe ambulans ke hospital. Alhamdulillah sekarang dah okey, tengah tunggu dimasukkan ke wad biase.
Bulan puase ni, nenek puase & nenek skip satu ubat yang penting sangat sebab nenek kate mulut nenek pecah-pecah bile makan ubat tu, lagi2 time puase2 ni kan.

Malam tu aku & adik aku Taufiq  tido temankan atok aku kat rumah, since malam tu pon aku baru je balik drive dari Seremban. Aku tau atok tak lene tido, mesti risaukan nenek, sebelum atok tido aku kate yang nenek mase kat ambulans dah okey. Aku risau kan atuk, resah pulak pikirkan nenek. Aku tepuk-tepuk usap-usap lengan atok aku pastikan atok betol-betol tido.

Esoknya, aku bawak adik & atok aku pegi tengok nenek, aku bertanye dekat makcu keadaan nenek, alhamdulillah better sangat2 dari semalam. Mase aku masuk tengok nenek, nenek mamai-mamai je lagi, sebab kesan ubat dan sebab nenek tak dapat tidur malam tu. 

Scene yang paling menyentuh hati:

Nenek dalam mamai-mamai tu.." abang..kenape tak tengok Ton semalam, tak datang pon tengok Ton..", Atok dengan tangan atok yang sudah menginggil sebab dah tue membelai kapale nenek & mengusap dahi nenek yang dah berkedut-kedut tu..." Abang datang semalam tapi Ton dah tidur..tadi pon Abang tengok Ton, tido lagi.."

Aku doakan nenek cepat sembuh, dan semoge mereke panjang umor dan murah rezeki untuk beribadat..:)

Malam tu aku buke di Gombak umah opah aku.." Opah rindu sangat cucu2 opah, sampai menangis sorang2.."
Malam tu Opah masak, setelah sekian lame pah tak masak banyak2 macam tu..

T_T..terase berdose plak aku kat opah aku..emmm... Aku kene reschedule balik ni...huihuihuiiiii

p/s: Atok nenek tu belah mak, Opah belah ayah..;)
p/s ii: Terbaek dari opah, Ikan keli goreng cili...nyummy..
p/s iii: lebatnye ujan..harap tak jem nak g spital ni...T_T

No comments: